Чернігівський «Епіцентр» працює, але в обмеженому форматі

Із 17 березня Чернігів та область знаходяться в умовах карантину, який стає все більш жорсткішим. Через обмеження страждає багато сфер діяльності, несуть збитки, зокрема, і торговельні мережі. Враховуючи постанову Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», 17 березня у Чернігові закрилися торговельно-розважальні центри, усі магазини (окрім продуктових та аптек), ресторани, кафе, нічні клуби. А ось «Епіцентр» працював у тому ж режимі, що й до карантину, та, за словами очевидців, вільно продавав далеко не продукти або медичні засоби. Це збурило багатьох наших читачів, і ми вирішили розібратись, яка ж наразі ситуація в даному торговельному центрі та чи дотримуються там карантинних заходів.

Наші журналісти побували в «Епіцентрі» 20 березня, і ситуація там кардинально відрізнялася від тої, що була ще за день до того. Якщо в четвер, 19 березня, про обмежувальні заходи можна було здогадатися хіба що з наліпок на підлозі біля кас, які мали закликати покупців тримати дистанцію, то наступного дня абсолютно всі працівники перебували на роботі в масках, а касири ще й у спеціальних окулярах для максимального захисту. На стійці адміністратора магазину – антисептичний засіб, котрим можуть скористатись всі бажаючі.

Як ми зрозуміли зі спілкування з директоркою ТЦ «Епіцентр» у Чернігові Наталею Шевчук, усі ці протиепідемічні заходи в торговельному центрі запровадили після засідання обласної комісії з приводу дотримання карантинного режиму на Чернігівщині. Адже «Епіцентр», хоч і вважається чернігівським торговельним центром, але знаходиться та зареєстрований у селі Новоселівка. Напевно, саме тому керівництво «Епіцентру» не поспішало вводити якісь обмеження в роботу свого магазину.

Придбати будматеріали можна, але не так просто

За словами Наталі Шевчук, «Епіцентр» наразі займається передусім продажем товарів першої необхідності. Не відмовляється і від продажів будматеріалів, але за трохи складнішою схемою.

– Наші представники були на засіданні обласної комісії з приводу карантину та торгівлі в цей період. За її результатами ми значно обмежили нашу активну площу та продаємо товари першої необхідності – побутову хімію, різні засоби захисту, продукти харчування, і дитячого також, продовольчі товари тощо. Це те, що можна придбати тут і зараз. Також можна замовити й інші товари, які були в нас у вільному доступі до карантину, але зараз у ті відділи фізично потрапити неможливо – все огороджено стрічкою. Продукцію того ж будівельного відділу в нас можна замовити онлайн з дому, або прийти до нас і оформити заявку на наших комп’ютерах, біля яких завжди є одноразові рукавички, – каже пані Шевчук.

Окрім цього, у магазині обмежили кількість покупців, які можуть одночасно перебувати у приміщенні. Охорона на вході у торговельний центр слідкує, аби всередині не було більше 30 чоловік, не рахуючи персоналу. До речі, у магазині на перший погляд і дійсно не було більше 30 покупців. Охоронці навіть на кілька хвилин затримали пару відвідувачів на вході і запустили тільки після того, як двоє людей вийшли з магазину.

У торговельному центрі майже на кожному кроці є роздрукована інформація з проханням до відвідувачів тримати безпечну дистанцію, але цих вимог люди не завжди дотримуються. Біля кожної каси на підлозі наклеїли обмежувальні стрічки для витримки дистанції. На той час у магазині працювало п’ять із дев’яти кас і черг як таких не було. Також у закладі є каси самообслуговування, де кожен клієнт може без будь-якого контакту з касирами оплатити свій товар та піти на вихід.

– Персонал працює в штатному режимі, але якщо в когось склались особливі сімейні обставини, то наша компанія надає таким працівникам оплачувану відпустку на час карантину. Насамперед у відпустки пішли наші вагітні та співробітниці, яким за 60 років, – зазначила Наталя Шевчук.

За роботою «Епіцентру» слідкують і правоохоронці, на яких покладено повноваження та право штрафувати порушників карантинного режиму. Як стверджує директорка центру, поліцейські дійсно приїжджають, дивляться на умови роботи магазину, і поки що ніяких зауважень не зафіксовано.

Як би там не було, але життя на карантині не зупиняється, і у квартирі може статися будь-що: у когось зірве кран, а хтось розпочав ремонт, і його треба завершувати. Тому, можливо, ось такий крок з онлайн-замовленням специфічного товару і є виходом із ситуації, але виключно з дотриманням усіх необхідних протиепідемічних заходів. Схема проста: люди замовляють, приїжджають – і отримують весь необхідний товар на пункті видачі. Або ж навпаки: приїжджають, роблять замовлення на комп’ютерах магазину та теж забирають на пункті видачі свій товар.