Днями секретар Ради національної безпеки і оборони Олексій Данилов заявив про те, що дистанційне навчання може повернутися з 1 вересня і школам потрібно готуватися до такого сценарію.
Враховуючи таку заяву, варто ще раз проаналізувати весняний досвід навчання школярів в режимі онлайн і зустріти ймовірне повторення інформаційно озброєними. А головне – не зациклюватися на недоліках такого підходу, адже можна знайти і позитив.
Чернігівська психологиня Світлана Ющенко переконана, що плюси існують. І головним називає ширший простір для самостійності учнів.
– Плюсом є те, що діти вчаться самостійно шукати матеріал, розподіляти свій час… це спонукає дітей творчо підходити до виконання завдань, не традиційно, так як звично. Вони освоюють якісь нові ресурси, шукають часто відеоматеріал, створюють те, що в звичній класно-урочній системі зазвичай не є можливим, – зазначає фахівець.
Крім того, позитивом можна вважати й усунення особистого фактору, який може бути присутнім у звичайному форматі. Мова про симпатії до антипатії вчителя відносно окремих учнів.
– Вчитель в даному випадку виступають більше, як модератори… і вчитель в цей час не виступає ніби над учнем… На дистанції всі наші звичні симпатії чи антипатії, ніби нівелюються. Тобто вчитель, фактично, оцінює те, що надіслав учень, – каже Світлана Ющенко.
Що ж до мінусів, то на її думку, ключовою є відсутність живого спілкування:
– Не завжди є можливість задати питання, коли щось не зрозуміло. І це велике психофізіологічне навантаження лягає, як на дітей, так і на їх батьків.
Нагадаємо, у березні 2020 року навчальні заклади в Україні були закриті через запроваджений карантин. Освітній процес перейшов на формат дистанційного навчання. До кінця навчального року школи так і не відкрилися, а випускні були заборонені та відбулися у онлайн-форматі.
***
Здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.