Новий підхід до освітнього процесу підійшов не всім. Адже навчання на відстані – не просто переміни, а досі незнане явище для абсолютної більшості батьків, учителів та школярів. А незнайоме – це завжди стрес.
Враховуючи, що з 1 вересня дистанційна освіта може повернутися в нашу реальність, добре було би зустріти її вже більш підготовленими. Ми запитали у психологині Світлани Ющенко про те, як краще організувати процес для дітей різних вікових категорій. Адже підлітки нерідко не хочуть навчатися і в звичних умовах, а першачкам важко зосередитися без контролю вчителя.
На думку фахівця, на карантині школярі так чи інакше продовжували навчання, проте у всіх виникали питання і певні тривоги.
– На початку дистанційного навчання школярі зіштовхнулися зі страхом, тривогою, бо більшість не розуміли, а як це буде відбуватися. Те саме відбувалося з викладачами, це саме відбувалося з батьками, у яких перше питання, яке поставало: а що ж буде? – каже Світлана Ющенко.
– Якщо взяти, наприклад, вищі навчальні заклади, то у більшості з них все ж таки система дистанційного навчання була розроблена завчасно і у деяких навіть випробувана. Що стосується школи, на жаль, в школі такого досвіду не було і звісно ж школярам було важче в цьому плані.
Тут багато залежало від вчителя. Наприклад, у класі, де навчається донька психологині, класний керівник організувала певний контроль за тим, як підлітки вмикаються в освітній процес. Вчителька за півгодини до проведення контрольнихробила перекличку в групі у вайбері, в процесі якої діти мали підтвердити, що вони – на онлайн-зв’язку. Якщо цього не відбувалося, то вона телефонувала батькам, аби вони сприяли включенню дитини в процес.
– Звісно, молодшим школярам важче. Їм важко бо класно-урочна система сприяє згуртуванню, розрахуванню навантаження, а от самостійно підготуватися їм важко. Тому тут велика роль батьків, – пояснює Світлана Ющенко.
– Підлітки… бажано враховувати їх вікову особливість – вони сонливі. Їм не хочеться навчатися але вони чітко вміють себе стимулювати… І отут треба зважати на це.
– Для молодших школярів все ж краще жити в графіку і основне навантаження переносити на першу половину дня. А от підліткам треба поступитися. У них основна проблема – перебудова організму і вони дійсно потребують, для того щоб включитися в діяльність, гарного відпочинку. Варто підлаштовуватися під них і більшості з них навчання бажано було б починати після дев’ятої години. Так вони краще сприймають і засвоюють матеріал, – резюмує спеціаліст.
***
Здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.