Про це повідомила очільниця обласної служби зайнятості Лідія Падалка. Йдеться про організацію органами місцевого самоврядування спільно з військовим командуванням суспільно корисних робіт у період воєнного стану.
У рамках урядової ініціативи «Армія відновлення» запропоновано механізм залучення тимчасово безробітних до виконання робіт оборонного характеру. До переліку суспільно корисних робіт також входять вантажно-розвантажувальні роботи, розбір завалів, заготівля дров, облаштування споруд цивільного захисту, надання допомоги окремим категоріям громадян (особам з інвалідністю, одиноким людям похилого віку) тощо. Варто зазначити, що залучені до таких робіт громадяни отримують заробітну плату на рівні мінімальної, яка з жовтня складає 6700 грн. Праця безробітних оплачується з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Так, за словами Лідії Падалки, в нашій області суспільно корисні роботи стартували в середині жовтня у Прилуцькій територіальній громаді. Там більше 40 безробітних було залучено до зведення фортифікаційних та захисних споруд, вирубки чагарників біля підстанцій електромереж, а також приведення у належний стан укриттів цивільного захисту населення.
На сьогодні рішення про організацію суспільно корисних робіт прийняті ще у двох територіальних громадах області: Козелецькій та Дмитрівській, що на Бахмаччині. Там до таких робіт наразі залучено понад 30 безробітних громадян. Вони розчищали від чагарників придорожні смуги поблизу блокпостів, прибирали підвали, заготовляли дрова для освітніх закладів.
У листопаді на Чернігівщині до «Армії відновлення» планується залучити ще понад 200 підопічних служби зайнятості. Вже прийнято рішення про організацію суспільно корисних робіт в Остерській територіальній громаді, підготовлено проекти рішень ще по 5-ти територіальних громадах області. Служба зайнятості у подальшому також прагне долучитися до співпраці з громадськими та волонтерськими організаціями з метою допомоги у плетінні захисних сіток, фасуванні гуманітарної допомоги тощо.