Увечері понеділка, 7 серпня, у міській раді відбулися громадські слухання проекту «Детальний план території другого мікрорайону житлового району «Масани».
Що то таке?
«Другій мікрорайон житлового району Масани» – то територія площею 29,41 гектар між вулицями Любецькою, Європейською (колишня – Визволителів), Незалежності та Проектною. Умовно, це територія навпроти «Велмарта» у глиб Масанів.
Але основним наповненням нового мікрорайону, звісно, стануть багатоповерхівки. Тут планують побудувати 22 десятиповерхівки та 7 шістнадцятіповерхівок, в яких зможуть розміститися 9300 осіб. На перших поверхах частини будівель розташовуватимуться офісі та магазини.
Також проектом передбачені трансформаторна підстанція, насосна станція й два теплопункти. Що ж до опалення, то тут розглядаються два варіанти:
Що ж до ще однієї важливої для сучасної забудови проблеми – місць для паркування авто, Тетяна Мазур розповіла наступне:
Крім спеціальних паркінгів, у кожному будинку має бути свій підземний паркінг, який також може використовуватися в якості укриття.
Що з безпекою?
В оголошенні про слухання на сайті міської ради було зазначене:
Й, як виявилося, саме цей фактор наразі робить забудову мікрорайону неможливою.
Проблема тут в тому, що, хоча після рекультивації ставків-накопичувачів токсичних відходів, у зоні цього житлового масиву дійсно можна буде будувати, але наразі (до рекультивації) таке будівництво неможливо. А точні терміни в які ставки будуть рекультивовані – не називаються.
Питання
Пропозиції щодо забудови другого мікрорайону Масанів міська рада збирала з 5 липня. Але за цей час, як говорять чиновники, надійшла лише одна анонімна пропозиція, яка, за правилами, не може бути врахована.
Вже під час слухань депутат міськради Артем Тарасенко пропонував передбачити ще один багатоповерховий паркінг замість однієї з багатоповерхівок, що планують побудувати на вулиці Незалежності. Але в такому випадку довелося б зменшувати житлову зону. Цю пропозицію депутата підтримали лише 2 учасники слухань, отже, вона не пройшла.
Активіст Олександр Гашпар пропонував подати проект на розгляд повторно: після перемоги України та рекультивації небезпечних ставків. Втім, й ця пропозиція не знайшла схвалення у більшості. 1 голос «за», 1 – «утримався» та 10 – проти.
Ще одна учасниця слухань, яка представилася Світланою, пропонувала збільшити пропускну спроможність дорогі на виїзді та в’їзді з Масанів, де наразі у години-пік утворюються корки з автівок:
Але тут, як майже завжди, є своє «але».
На слуханнях були присутні лише 12 учасників, враховуючи жінок, які реєстрували бажаючих прийняти участь у слуханнях, та працівника КП «Чернігівбудінвест».
Через те, що, ймовірно, чиновники цього разу одночасно були і громадськістю, можливо, справа щодо цих слухань опиниться у суді:
-Спочатку я отримаю протокол громадських слухань, перелік осіб, які зареєструвалися у слуханнях. Й, якщо там будуть представники органів місцевого самоврядування, зокрема, управління архітектури та містобудування, які приймали участь (у слуханнях, - прим.) під виглядом громадськості, тоді в мене будуть підстави для оскарження (результатів слухань, - прим.) у судовому порядку, - зазначив активіст Олександр Гашпар. – Я не знаю причини (чому було так мало учасників слухань, - прим.). Не було інформаційних повідомлень у пресі, не було повідомлень у розділі «Новини» на сайті міської ради (оголошення про слухання було у розділі «Анонси та оголошення», - прим.). Проблеми Масанів, я там буваю дуже часто, є: проблеми з паркуванням, з тим, як виїхати з ранку з Масанів, проблеми з комунікаціями та мережами. Тобто проблеми є. Але в нас діє принцип діспозитивності: якщо люди не прийшли, значить, фактично, вони згодні, що міська влада прийме (рішення, - прим.) без їх участі.
Відповідно до інформації сайту міської ради: «Термін реалізації Детального плану 2-го мікрорайону, з урахуванням інвестиційних намірів становить 7 років».
Нагадаємо, робота басейнів у дитсадках Чернігова призупинена ще з 2020-го року.
Сєргєй Карась
Чернігівська медіа група