На Шерстянку запустили новий тролейбусний маршрут: як це відбувалось, та які перші враження містян

У Чернігові запрацював новий тролейбусний маршрут № 1 «Діагностичний центр – мікрорайон Шерстянка». Для міста це справжня історична подія, адже раніше жодний громадський електротранспорт не курсував цим мікрорайоном. Начальник КП «Чернігівське тролейбусне управління» розповів, як розроблявся новий маршрут, а жителі Шерстянки поділилися першим враженням.


«Ще у 2022 році вирішили створити саме такий маршрут»

Після тривалої роботи над маршрутом №1, 23 липня о 12-й годині на нього виїхав перший тролейбус з автономним ходом. Ще у 2022 році, після завершення бойових дій навколо міста, було прийнято рішення запустити тролейбуси до Шерстянки.

Зауважимо, що пасажирський транспорт за новим маршрутом заїжджатиме в мікрорайон Шерстянка не через нещодавно створений проїзд з вулиці Івана Мазепи від «Чексілу», а з іншої сторони – через Подусівку, поєднуючи два райони. Таким чином, новий маршрут з'єднав мікрорайон Шерстянка,де до цього ніколи не курсував електричний громадський транспорт, через Подусівку та центр міста, з Бобровицею.

- З початку повномасштабної війни частина контактної мережі у нашому місті була зруйнована. Оскільки кінцева Подусівки виходить за межі Чернігова, то ми не можемо зробити там повноцінну зупинку. Кількість пасажирів на маршруті №25 була замала, тому вирішили за допомогою тролейбусів з автономним ходом зробити такий комбінований маршрут, який зв’яже частково Подусівку з мікрорайоном Шерстянка. Ми вже давно анонсували побудову тролейбусної лінії на Шерстянку, але зараз у нас є можливість запустити тролейбуси з автономним ходом. Тому ще у 2022 році вирішили створити саме такий маршрут, – розповідає Руслан Ємець, начальник КП «Чернігівське тролейбусне управління».

З розкладом руху транспорту за новим маршрутом можна ознайомитись за цим посиланням.


«Курсуватимуть як тролейбуси з автономним ходом, так і автобуси»

Транспорт курсує з інтервалом 20 хв. Оскільки довжина маршруту 23 км, то від однієї кінцевої зупинки до іншої тролейбуси їдуть понад годину. Також варто зауважити, що на новий маршрут виходять і автобуси, у зв’язку з нестачею машин з автономним ходом. Руслан Ємець пояснює:

- Таких тролейбусів у КП «ЧТУ» лише 4, і їх недостатньо для забезпечення повноцінного маршруту. Щоб тролейбус проїхав 10 км без контактної мережі, він має проїхати 15-20 км під мережею, аби поповнити заряд. Тобто це у будь-якому випадку має бути маршрут протяжністю до 30 км. На таку відстань потрібно 5-6 машин, які ходять з інтервалом 20 хвилин. Для цього треба, щоб у депо їх було вісім, бо є планові ТО, машина також може потрапити на ремонт, а для цього потрібна заміна. Тож на сьогодні курсуватимуть як тролейбуси з автономним ходом, так і автобуси, що стоять на балансі «ЧТУ», які місто отримало від Риги.

Наразі Чернігівське тролейбусне управління має велику проблему з водіями. Начальник «ЧТУ» говорить, що критично не вистачає водіїв тролейбусів. Тож завдяки автобусам від благодійників вдається перекривати цю нестачу.

Коли жителі міста дізналися, що на маршрути №1 вийдуть автобуси – їх зацікавило питання пільг. Тож повідомляємо: увесь транспорт КП «ЧТУ» перевозить пільговиків, які мають на це право, безоплатно. Вартість проїзду для інших громадян у тролейбусах та автобусах однакова, як і на маршруті №10. До речі, відбулися зміни і на автобусному маршруті №10 – його продовжили до «Сіверянки».


«Доїхати до ринку, чи навіть аптеки, було проблемою»

Головна мета нового маршруту – це забезпечення одного з віддалених мікрорайонів пільговими перевезеннями. Чи задоволені жителі Шерстянки таким рішенням? Ми проїхалися маршрутом №1 та дізналися відповідь на це питання.

Жителька чернігівських Масанів Марія Вікторівна працює у міській лікарні №4, яка знаходиться у мікрорайоні «Шерстянка». Тож майже кожного дня їй доводиться їздити у цю частину міста. Жінка говорить:

Марія

- Ми всю зиму проїздили з Масанів із пересадками. Спочатку на тролейбусі №11, потім на четвертий чи третій пересідали, а після цього йшли через міст. В нашому віці вже тяжко так ходити, та й це займало дуже багато часу. Тому ми раді новому маршруту, він добре спланований.

Пані Марія вже планувала дістатися до роботи на новому маршруті, однак їй не вдалося, оскільки перший транспорт вийшов лише після 12-ї години.

- Я бачила, що він мав сьогодні піти, тому вийшла на Любецькій, але згодом зрозуміла, що його ще немає. А потім побачила тролейбус у вікно на роботі. Виявилося, що він пізніше почав ходити. Тепер все легше. Зараз я вийду на Любецькій, і вже пересяду на 6-й тролейбус, – ділиться жінка.

Чернігівець Олександр вперше проїхався маршрутом «Діагностичний центр – мікрорайон Шерстянка», аби дістатися Центрального ринку. Чоловік говорить, що раніше для цього йому доводилося ходити у мікрорайон Музикалка, і вже там сідати на тролейбус.

Олександр

- Місяць тому я дізнався, що буде цей маршрут, і дуже чекав на нього, – розповідає пан Олександр. – Це велика радість для Шерстянки, бо тут лише автобуси ходять, і пільги не працюють. Маршрут охоплює багато вулиць, і цього достатньо, але хотілося б, щоб інтервал між поїздками був менший.

Пані Тетяна проживає на Шерстянці з 1989 року. Жінка говорить, що в цьому мікрорайоні завжди була проблема із транспортом. Тож жителі неодноразово зверталися до представників міської ради з проханням створити тролейбусний маршрут.

Тетяна

- Я працювала в районі обласної лікарні, і доїхати було важко. Запустили 25-й, але ж він ходить пізно. Для всіх працівників обласної лікарні, хлібзаводу та інших закладів у цьому напрямку, дорога на роботу була стресом, коли прибрали 29-й маршрут.

Жінка зазначає, що велика частина мешканців Шерстянки – це люди похилого віку, тож для них новий маршрут – справжній порятунок.

- Ми дуже задоволені. Це був один із мікрорайонів, на який не ходив транспорт, де діють пільги. Доїхати до ринку, чи навіть аптеки, було проблемою. Я думаю, що кожен пенсіонер Шерстянки дуже вдячний за цей маршрут.

Жителі мікрорайону Шерстянка задоволені новим тролейбусним маршрутом №1. Нарешті мешканці одного з віддалених районів міста мають можливість пільгового проїзду. А КП «ЧТУ» вже будує плани на новий тролейбусний маршрут, а точніше відновлення старого, завдяки якому буде легше діставатися з Масанів на Бобровицю.


Валентина Гавриленко
Чернігівська Медіа Група