Учителів у Чернігові навчали навичкам стресостійкості та протидії професійному вигорянню

Упродовж жовтня у Чернігові відбулась серія тренінгів для учительок шкіл міста, на якому досвідчені тренерки навчали педагогинь, як впоратися зі стресом на роботі та як запобігти професійному вигорянню. Захід, за підтримки міжнародної гуманітарної організації «Людина у скруті», провели партнери з організації «Жовто-блакитні Крила» у співпраці з «Тренінговим центром для вчителів ЦПРПП Чернігівської міськради».

Шукати шляхи підтримки, ресурс для стресостійкості та запобігти емоційному вигоранню мали можливість 15 вчительок різних навчальних закладів.

«Ми проводили практичні заняття, техніки стабілізації, ресурсності, резилієнтності педагогинь, ну і в принципі навчали, як сьогодні, в цей час непередбачуваності, все ж таки бути стабільним і не тривожитися, а якщо й тривожитися, то знати, як із цим впоратися. А ще говорили про гігієну сна, тому що сон – це дуже важливо», – розповіла тренерка сесії Ілона Гусєва.

Керівниця центру Яніна Тимошенко, додає, що умови, в яких навчальний процес проводять Чернігівські освітяни й освітянки, ускладнюється через постійні повітряні тривоги, безпекову ситуацію та необхідність частину навчального процесу проводити в укриттях.

«Через постійні обстріли в нас у Чернігові лише упродовж жовтня тривоги тривають по 10-12 годин, постійні дрони над головами... То зараз проблема стресостійкості й вигорання знов стає доволі актуальною. Такі тренінги освітянам й освітянкам можна і треба проходити на регулярній основі. Коли вчителі відчувають, що їм треба щось оновити, перезавантажитись, то вони знову реєструються на такий тренінг і приходять. Заходи в нас відбуваються на постійній основі. Це можуть бути як онлайн, так і офлайн-тренінги. Вчителі надають перевагу другому варіанту», – каже Яніна.

Упродовж сесії, учасниці опрацьовували конкретні життєві ситуації, які стосуються роботи освітянок, обговорювали тему психічного благополуччя, дізнавалися та практикували методи самопідтримки в умовах кризи, а також опановували управління стресом.

Одна з учасниць – шкільна вчителька Світлана. Саме з її слів розпочинається наш допис. Каже, що ознаки вигорання помічає за собою і поза межами роботи.

«Я помічаю, що в мене не вистачає часу. І я розумію, що це не тому, що в мене його мало, а тому, що відчуваю втому. Складається таке враження, ніби я не справляюсь. Я шукаю допомоги і підказки «що робити далі?». І вже зараз, тут на тренінгу, я бачу, що підказки ці є, тож я ловлю їх на льоту і чекаю ще», – ділиться враженнями Світлана.

«А в мене від тренінгу тільки позитивні враження: невимушена обстановка, атмосфера, доброзичливе ставлення до всіх, хто тут. Зараз критично бракує живого спілкування, отримання позитиву, нових знань. Тому захід надзвичайно корисний», – каже інша учасниця – вчителька індивідуального навчання – пані Алла.

Проєкт «Забезпечення благополуччя дітей через залучення громад, психосоціальну підтримку та підтримку в навчанні» реалізується за фінансування урядом Фарерських островів.

Інформація надана фондом peopleinperil.org