Спеціалісти працюють цілодобово: Коли відновлять роботу держреєстрів

Росіяни здійснили 20 грудня масштабну атаку на державні реєстри України. У Східному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції, якому підпорядковується відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Чернігівській області, повідомили, що роботу системи почали відновлювати.

Аби відновити реєстр, спеціалісти працюють цілодобово. Ірина Данильченко, перша заступниця начальника Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у коментарі журналістам MistoSumy повідомила, що реєстри запрацюють через 2 тижні, тобто орієнтовно з 6 січня наступного року.

«Всі спеціалісти працюють цілодобово щоб якнайшвидше відновити доступ до сервісів. Триває відновлення інфраструктури системи Реєстрів. 24 грудня буде проведена валідація резервних копій та прогнозується початок їхнього відновлення, згідно з узгодженим планом. Вже впроваджуються посилені заходи кіберзахисту для запобігання подібним інцидентам. За інформацією на сьогодні – для відновлення роботи необхідно близько двох тижнів»

Попри збій в роботі реєстрів, відділи міжрегіонального управління продовжують надавати послуги. Усі необхідні дані оформлюються в паперовій формі, які будуть внесені до системи щойно вона запрацює. Тож, жителі Сумщини та Чернігівщини мають можливість зареєструвати народження, смерть, а також офіційно одружитися та розлучитися.

«Всі робочі ділянки забезпечені, ми реєструємо шлюби, розлучення, народження та смерті. Просто це тимчасово відбувається у паперовому вигляді до моменту поки не відновляться всі реєстри. Коли їхню роботу буде відновлено, ми ці дані невідкладно внесемо до системи», - говорить Ірина Данильченко.

Також можна звернутися за консультацією до спеціалістів особисто, або зателефонувавши на гарячу лінію безоплатної правничої допомоги за номером 0800 213 103.

Чернігівці можуть звернутися до нотаріусів для оформлення спадщини, довіреності, засвідчення підписів та копій. Але придбати чи продати нерухомість поки що не вдасться, через відсутність доступу до Державного реєстру речових прав та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

«Всі нотаріальні дії, які не потребують доступу до реєстру здійснюються безперебійно. Просто державним та приватним нотаріусам дозволено вносити інформацію про використання спеціальних бланків нотаріальних документів в реєстр згодом, як він почне працювати», - розповідає Ірина Данильченко.

Ірина Данильченко запевняє, що навіть у разі видалення даних з реєстрів їх можливо відновити:

«Наслідки атаки ми зможемо зʼясувати, тільки тоді, коли вже буде відновлено роботу всіх реєстрів остаточно. Цим займається служба безпеки України. І я думаю, фахівці з кіберзахисту зможуть тоді остаточно надати цю інформацію по випадках, які могли статися або сталися. Проте всі резервні копії даних щодо усіх людей збережені. Громадянам не треба хвилюватися за видалення даних, адже здійснення резервних копій відбувалося щодня»