• Головна
  • Чому протестують чернігівські підприємці?
14:11, 5 грудня 2015 р.

Чому протестують чернігівські підприємці?

У соціальних мережах нещодавно активно почало поширюватися оголошення приблизно такого змісту: «Підтримайте малий бізнес! Коли ви купуєте щось у малого бізнесу, ці кошти йдуть не на екзотичний круїз для замдиректора, не на чергову іномарку для генерального, а на те, щоб якийсь хлопчик відвідував футбольну секцію, а якась дівчинка – танцювальний гурток.

Щоб в їхніх родинах було, що їсти, чим платити за комунальні. Дякуємо, що купуєте товари та послуги у малого бізнесу!»

Гадаю, читачам не треба пояснювати, що на стан малого бізнесу напряму впливає рівень розвитку економіки в державі та рівень життя людей.

Якщо у нас з вами стає менше коштів, якщо бракує грошей навіть на продукти, то і підприємцям дуже несолодко.

А це та сфера економіки, яка створює чималу кількість робочих місць у нашому регіоні та дає вагомі надходження до місцевих бюджетів. Зокрема, в Чернігові, близько 40% бюджету формуються за рахунок податків приватних підприємців!

Тому і регіональна, і державна політика, вочевидь, мають бути спрямовані на розвиток бізнес-середовища. Чи це так? Вочевидь, ні, якщо підприємці виходять на акції протесту, але про це - трохи згодом.

«Корупція – ворог №1 для розвитку бізнесу»

А чого прагнуть самі підприємці? Хочуть мати максимально прості правила ведення своєї діяльності, хочуть сплачувати такі податки, щоб вони були для них прийнятними та посильними, хочуть розуміти, як ці кошти витрачаються чиновниками.

А ще – щоб представники влади ставилися до них з повагою, як вони на те заслуговують. Про все це чернігівські підприємці говорили під час фокус-груп і круглих столів, що проходили в нашому обласному центрі в рамках проекту «Впевнений бізнес – заможна громада».

За результатами цих фокус-груп, обговорень у колі представників окремих галузей, анкетування підприємців, експерти проекту виокремили п’ять найгостріших проблем, що заважають розвитку бізнес-середовища в Чернігові.

Широкому загалу їх презентували під час підсумкової прес-конференції, політичні партії та кандидати до міської та обласної рад також отримали ці вимоги-рекомендації.

Крім того, оргкомітет направив листи всім кандидатам на посаду Чернігівського міського голови. Чи будуть вони взяті до уваги? Вже зовсім скоро ми це побачимо, відчуємо та зрозуміємо.

Чим же незадоволені чернігівські підприємці, що вони пропонують змінити? Підсумки підбиває експерт проекту «Впевнений бізнес – заможна громада» Дмитро Шпак:

- Першим і ключовим питанням, на яке звертали увагу всі представники бізнесу, – це припинення діючих корупційних схем. Багато хто каже, що це питання є розмитим, неконкретним, що ми на це не можемо вплинути…

Я вважаю так: мова йде про те, що на посади мають прийти люди, які дбатимуть про розвиток міста, громади, а не про створення нових схем і власне збагачення.

Мова йде про моральну та політичну відповідальність осіб, які прийдуть до влади, щоб вони виконували зобов’язання, які на себе беруть.

Чернігівські підприємці вимагають на державному та регіональному рівнях створити такі умови, щоб чиновники та посадовці не мали можливостей використовувати владні повноваження для власного збагачення чи лобіювати інтереси своїх рідних, кумів, друзів.

«Діалог з місцевою владою відсутній»

Наступна вимога – демонополізувати ринок постачання електроенергії, тому що в Чернігові в цій сфері виникає дуже багато проблем.

- У нас є велика проблема з нашим монополістом – «Чернігівобленерго», - звертає увагу чиновників і депутатів Дмитро Шпак.

– Ми розуміємо, що це не в компетенції місцевої влади, але хочу зазначити, що «Обленерго» в місті не існує окремо, в них є об’єкти, є потреба в землі, в тих ресурсах, що надає міська рада через свої комунальні підприємства. Відповідно, на них можна впливати.

А для бізнесу це нагальне питання! Ми не можемо розвиватися, «Обленерго» гальмує наші проекти! Крім того, депутати можуть внести відповідні пропозиції на державний рівень через свої партії!».

Цей проблемний момент був озвучений ще до виборів, але їх підприємців в чергове не почули й не зробили відповідних висновків, що й призвело до акцій протесту.

Ще одна доволі болісна тема для місцевих підприємців – земельне питання. Представники бізнесу вважають, що процедура оцінювання земельних ділянок під час підготовки до продажу чи передачі в оренду має бути простою, прозорою та зрозумілою.

Нині ж відбувається так: певним суб’єктам дають землю в оренду на 10, 30 і навіть 49 років, а дрібним підприємцям – ні, бо так вирішив виконавчий комітет Чернігівської міської ради.

«Наразі в цій сфері діє вибірковий підхід: одним - можна, а іншим – ні. Розгляньте це питання і надайте підприємцеві землю на 10 років! - від імені бізнес-спільноти закликає Дмитро Шпак.

- Або аргументуйте, чому не можна, і чому людина повинна кожні три роки проходити цю процедуру, що забирає купу часу й нервів.

Крім того, місцеві підприємці нарікають на погані комунікації з чиновниками, а саме – з виконавчим комітетом Чернігівської міської ради.

Пропонують створити громадську раду підприємців з цих питань, обговорювати та вирішувати поточні моменти.

Ми не нав’язуємо свою думку, ми тільки хочемо отримувати зворотній зв'язок, а зараз з цим є великі проблеми, - наголошує наш співрозмовник.

- Треба обов’язково затвердити положення про таку раду, і щоб там було прописано, що запропоновані радою пропозиції є обов’язковими для розгляду відповідними органами. І якщо певна особа вирішує відхилити ці питання без належних підстав, щоб вона несла за це відповідальність.

«Дільниця з благоустрою» - ще одна «слабка ланка»

На п’яту позицію за актуальністю вийшло питання про розміщення зовнішньої реклами в Чернігові та діяльність комунального підприємства «Дільниця з благоустрою».

Підприємці бачать чимало складнощів, зловживань і порушень у цій сфері та вимагають внести зміни до порядку розміщення реклами, відійти від незрозумілої схеми діяльності комунального підприємства, керівник якого вже вдруге був затриманий.

- Ми не даємо правову оцінку його діям, але чомусь так відбувається, що на певне КП покладені обов’язки, що не можуть покладатися на комунальне підприємство.

Підприємство, що здійснює благоустрій, повинно латати дороги, створювати парки, облаштовувати вело доріжки. Це функції господарюючого суб’єкта.

Але він не повинен контролювати, збирати гроші за рекламу, здійснювати інші адміністративні функції, для цього є певні органи, - підсумовує експерт проекту «Впевнений бізнес – заможна громада» Дмитро Шпак.

Щодо інших актуальних проблем, то звучали пропозиції про зменшення ставок місцевих податків, особливо ставок оренди земельних ділянок.

- На цей момент земельний збір є таким, що перешкоджає розвитку бізнесу. Цього року застосовувався коефіцієнт 1,2, а наступного, якщо застосуємо коефіцієнт 1,6…

На жаль, доходи у наших людей не збільшуються, бізнесу й так дуже нелегко. Тому просимо враховувати відповідні обставини, - знову ж таки від імені бізнес-спільноти говорить Дмитро Шпак.

Крім того, підприємці скаржаться на брак фахівців певних робочих спеціальностей. Спільно з центрами зайнятості треба розробити певні заходи щодо підготовки та перепідготовки працівників за професіями, яких потребує ринок праці.

Говорили і про потребу в реорганізації управління транспорту. Відзначали, що в місті є певні монополії, що захоплюють пріоритетні напрямки.

Пропонували затвердити нову транспортну карту перевезень, оптимізувати проведення конкурсів, в тому числі, реформувати конкурсний комітет.

Були пропозиції внести в договори на право перевезення пасажирів «індифікатор оцінки якості перевезень», запровадити відповідальність за його порушення. І занести все це до угоди про перевезення.

Хто готовий співпрацювати з підприємцями?

Актуальними для Чернігова є питання щодо «порядку користування об’єктами благоустрою» та «порядок залучення до пайової участі в утриманні об’єкту благоустрою».

Підприємці вважають, що розмір ставок пайової участі можна зменшити. Йдеться про те, що всі суб’єкти господарювання повинні сплачувати до бюджету міста певні платежі на благоустрій, однак в якому розмірі, - треба вести діалог.

Підприємці не оминули увагою і стан туристичної інфраструктури, тему розвитку туризму в Чернігові. Вони закликають переходити від гасел і намірів до конкретних кроків і справ.

- Щороку у нас розробляються програми розвитку туризму та залучення туристів. Давайте уже нарешті діяти! Роботи з благоустрою мають проводитися не в останні два тижні перед виборами, а постійно й систематично, - підсумовує Дмитро Шпак.

 – Заходи з рекламування нашого міста треба проводити на державному рівні. Цього бракує! Розвиваються Одеса, Львів, Чернівці, є приклади маленьких містечок, куди всі їдуть. У них черги, а у нас - місто, в якому є все, а черги нема. А бізнес хоче заробляти, в тому числі і кошти для міста!

Результатом проекту «Впевнений бізнес – заможна громада» став Меморандум про співпрацю, що запропонували підписати чернігівські підприємці претендентам на посаду Чернігівського міського голови та депутатам (на момент оприлюднення результатів дослідження вони всі були кандидатами).

Ставлячи свій підпис, ці люди не тільки б продемонстрували підтримку малому та середньому бізнесу, а й готовність реалізовувати ці пропозиції для покращення бізнес-клімату в Чернігові.

На жаль, підписи під цим документом поставили не так вже й багато кандидатів. І лише одиниці з них за результатами виборів пройшли до органів місцевого самоврядування. Але підприємці не опускають руки.

Свої пропозиції вони готові передати новообраним депутатам місцевих рад та новому меру Чернігова. Крім того, запропонують на розгляд депутатів українського парламенту, адже частина з окреслених проблем потребують вирішення на загальнодержавному рівні.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#бизнес #меморандум #Дмитрий Шпак
Оголошення
live comments feed...