
15:30, 8 червня 2018 р.
Максим Микитась: «У кожному селі, в яке б ми ні завітали, люди просять найперше – дайте нам нормальну дорогу»
Хто тільки не сварився на якість українських доріг? Здається, ще трохи – і вони перетворяться на головний негативний бренд України разом із корупцією та російською агресією на сході. Навіть міжнародні організації теж додали ложку дьогтю – у нещодавньому дослідженні індексу глобальної конкурентоспроможності «Global Competitiveness Index 2017–2018» українським дорогам дали аж 130-те місце зі 137 можливих.
Україна посіла в рейтингу місце одразу за африканською країною Мозамбік. Гірше за українські дороги лише в Парагваї, Ємені, Гвінеї, Мадагаскарі, Гаїті, Демократичній Республіці Конго та Мавританії.
У Міністерстві інфраструктури вже повідомили – ця міжнародна аналітика зовсім не враховує ремонти доріг за останній 2017 рік. А між іншим, лише тоді їх облаштували рекордну кількість – понад 2177 км. Це найбільший показник за останні 14 років. Також закордонний рейтинг містить узагальнені дані по всіх українських регіонах, і там ніхто не виокремлював, де і в якій області стан справ кращий, а де гірший. А дарма. Бо в Україні є дороги, якість яких нічим не гірша за європейські аналоги. Ба, більше. Чернігівщина входить до п’ятірки областей, де рівень дорожнього покриття один із найкращих в Україні. І так триває вже три роки поспіль. Будь-який автомобіліст зі стажем, який мандрує країною, легко підтвердить цю тезу.
Дайте нам дорогу
Народний депутат Максим Микитась – водій зі стажем. У студентські роки, коли бракувало грошей, навіть підробляв таксистом. А нині під час подорожей округом він сам сідає за кермо, тому про те, де які дороги і в якому стані, знає не з чуток. Відтак його особиста позиція – дороги завжди повинні бути у фокусі державних інтересів.
– У кожному селі, у яке б ми ні завітали, люди просять найперше – дайте нам нормальну дорогу, – говорить народний депутат. – Це і в Петрушах, і в Ковпиті, і в Замглаї, і в Ріпках, і в Любечі та ще в безлічі інших населених пунктів. Десь нам удається знайти кошти, і є вже успіхи. Десь іще мусимо попрацювати. Одна з найплачевніших ситуацій склалася в Замглаї, де єдина дорога, що зв’язує селище з райцентром Ріпками, перебуває в катастрофічному стані. Ми були там узимку й мало не зламали вісь у тамтешніх ямах. Автобуси відмовляються їхати тією трасою. Тож зараз шукаємо шляхи й кошти для вирішення цієї проблеми.
Загалом за майже два роки роботи вдалося відремонтувати капітально майже кілометр проїжджої частини на вулиці Дружби в селі Киїнці. На це витратили841 тисячу гривень. А на капітальний ремонт дорожнього покриття в межах площі Центральної та перехрестя вулиці Поліської в селищі Добрянці Ріпкинського району виділено 1,5 мільйона гривень.
Також у планах народного депутата ремонт проїжджої частини в житловому районі Масани в рамках облаштування скверу на кінцевій зупинці 6-го маршруту тролейбуса. Є ще перспективи ремонту доріг у Ковпиті, Ріпках, Любечі та в багатьох інших містечках і селах. Роботи ще багато, тим більше, що держава декларує: цього року запланували ремонт іще більшої кількості доріг – понад 4 тисячі кілометрів. Допомагає тут і децентралізація, бо там, де утворилися об’єднані територіальні громади, люди вже самі приступають до ремонту, місцеві бюджети виділяють кошти на проектно-кошторисну документацію. Так вчинили в Іванівці Чернігівського району, де в перший рік роботи ОТГ вдалося зробити капітальний ремонт двох вулиць – у Ладинці та в самій Іванівці. На Київській трасі зробили «острівець безпеки» як зразок для наслідування, цей об’єкт відзначив окремим постом у соцмережі Фейсбук міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
Один євро, інвестований у розвиток мережі доріг, дає 2,5 євро зростання ВВП
Роботи дійсно ще дуже багато, зазначає Максим Микитась. Тим більше, що в березні цього року уряд якраз ухвалив першу 5-річну програму розвитку автомобільних доріг на 2018-2022 роки:
– Для відновлення доріг потрібні час і кошти, – переконаний народний обранець. – Тепер ми до цього поступово приходимо, і це добре. Однак досягти результатів можна лише за умови впровадження європейської системи управління, гарантованого фінансування та чіткої програми розвитку. Згідно з висновками експертів, 1 євро, інвестований у розвиток мережі доріг, дає 2,5 євро зростання ВВП. І тут я погоджуюся з керівником Укравтодору Славомиром Новаком – нам потрібні ці ремонти.
До кінця 2022 року в планах урядовців відремонтувати половину загальної мережі доріг державного значення, а це близько 20 тисяч кілометрів. Загальний обсяг фінансування програми становить майже 300 мільярдів гривень, із яких 178 млрд грн – за рахунок Державного дорожнього фонду, 113,8 млрд грн – за рахунок інших джерел. Водночас, за підрахунками експертів, реалізація програми протягом п’яти років повинна принести понад 800 млрд грн зростання ВВП.
Що стосується саме Чернігівської області, то, за даними облдержадміністрації, відповідно до ухваленої торік Програми фінансування робіт із будівництва, реконструкції, ремонту й утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, у нас потребують ремонту майже 1000 км автошляхів загального користування державного значення. Із них капітальний ремонт потрібен на 451 км доріг, поточний – на 503 км. Вартість робіт, за попередніми розрахунками, становить понад 17 млрд грн. На жаль, поки фактичне фінансування за останні роки становить близько 3%, а на експлуатаційне утримання в 2017 році змогли виділити тільки 10% від потреби.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
KSE Foundation втретє інвестує $1 млн у розвиток українських талантів: Як отримати грант Talents for Ukraine?
Новини компаній
15:00
Вчора
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
00:00, 18 березня
00:00, 20 березня
15:16, 18 березня
14:50, 18 березня
15:17, 18 березня
live comments feed...