• Головна
  • Туристів в Чернігів будуть заманювати боксами й анімаційними екскурсіями
14:46, 10 листопада 2018 р.

Туристів в Чернігів будуть заманювати боксами й анімаційними екскурсіями

Туристів в Чернігів будуть заманювати боксами й анімаційними екскурсіями

Програму розвитку туризму на наступні три роки на сесії міськради 26 жовтня прийняли з другого разу. Деякі депутати повторювали, що не бачили програму, і взагалі – це питання бюджетної сесії. Під пояснення мера й вибачення начальника управління культури та туризму про відсутність часу й фізичну неможливість продемонструвати її усім – програму з другої спроби все ж затвердили.

У Чернігові от-от має відкритися туристичний сайт, центр із власними екскурсоводами, сенсорне туристичне табло та аудіогід-додаток. Утім, не все так просто.

Сайта не видно, але він є

На створення туристичного сайта минулого року заклали 115 тисяч гривень з міського бюджету. Заступниця начальника управління культури та туризму Катерина Литвин каже, що сайт уже створили та майже наповнили, далі – удосконалення та розширення. Сьогодні сайт просувають у пошукових системах та соцмережах. Але побачити зараз можна тільки тестову версію chernihivtravel.com. На сторінках поки що доступна лише невелика частка з усього того, що в ньому є.

ТІЦ – поки резиденція для Діда Мороза

Приміщення за адресою вул. Шевченка, 9, має стати міським туристичним інформаційним центром (ТІЦ). На його ремонт та облаштування в минулій програмі заклали майже 700 тисяч гривень. Цьогоріч на центр виділили понад півтора мільйона. Усі ці гроші мають піти на зарплату й комунальні послуги.

За словами Катерини Литвин, центр теж майже готовий, і вже навіть має директорку, яка от-от підпише піврічний контракт із міськрадою. Але офіційного відкриття цього року не буде. Воно заплановано на початок наступного туристичного сезону. Але й до того, за словами заступника начальника управління культури та туризму Катерини Литвин, центр обслуговуватиме чернігівців і туристів. Він також буде мати власну базу екскурсоводів.

На цьогорічні новорічні святкування ми розмістимо там велику резиденцію Діда Мороза, можна буде прийти й написати святкові листи, взяти участь у майстер-класах, зрештою, батьки зможуть на кілька годин залишити дітей в ігровій зоні, щоб сходити за покупками, – сказала чиновниця.

Сенсорних інформаційно-туристичних боксів буде два

Але в програму розвитку туризму закладено придбання лише одного.

– Його встановлять на Валу – невеличкий, антивандальний. Гадаю, у 350 тисяч вкладемося. Такий самий буде в туристичному інформаційному центрі, – сказала заступниця начальника управління.

Також управління працює з «ПриватБанком» щодо розміщення інформації про Чернігів у його банкоматах.

Аудіогід уже презентували, але без управління

Найцікавіша історія – із розробкою екскурсійного мобільного додатка. У 2017–2018 роках на нього виділили з міського бюджету 95 тисяч гривень. У новій програмі на 2019–2021 роки вказано, що він готовий наполовину, тривають роботи над програмним забезпеченням трьома мовами. На 2019 рік в управлінні попросили на підготовку та наповнення додатка «Лазар» ще 100 тисяч гривень.

Але справа в тому, що «Лазар» існував поза програмою розвитку туризму. І створили його не за 95 тисяч, які виділили з міськбюджету.

«Лазар» як перший мобільнийаудіогід Катерина Литвин разом із учнями обласного педліцею представила ще у березні 2017 року. Тоді вона ще не працювала в управлінні культури, а була викладачем в обласному педагогічному ліцеї для обдарованої сільської молоді.

На презентації Катерина Литвин говорила, що додаток безкоштовно створила IT-компанія Soft Industry, тексти разом із нею готували та озвучували школярі, а записували їх у студії радіо SVOBODA.FM, і теж безкоштовно.

Тепер Катерина Литвин пояснює, що цей додаток є її авторським, і вона може передати права на нього управлінню культури та туризму. 95 тисяч, які виділяли на створення додатка від управління, за словами заступниці, не освоїли – кошти повернулися в бюджет.

– Минулого року Soft Industry та SVOBODA.FM працювали над додатком безоплатно, бо я їх про це попросила. Цьогоріч ми заклали 100 тисяч на додаток, щоб хоч частково компенсувати їм гроші за роботу й продовжити наповнювати додаток.

Щодо суми компенсацій Катерина Литвин поки не впевнена.

Гадаю, ми візьмемо десь 50 тисяч на компенсації й 50 тисяч на наповнення, це більше не буде волонтерською роботою. ІТ-компанія та Олег Головатенко, директор радіостудії, уже знають про компенсації й те, що додаток офіційно стане міським, прокоментувала заступниця начальника управління.

Минула програма розвитку туризму охоплювала 2017 і 2018 рік – на неї виділи понад 2,5 мільйона гривень. На наступні три (2019–2021) роки виділили понад 7 мільйонів.

Сюрприз для авторів

Але керівник компанії Soft Industry Андрій Федоренко про те, що додаток «Лазар» стане додатком управління, – не знає. Їх про це, як і про можливу компенсацію, не попереджали, хоча саме у власності компанії знаходиться продукт.

Наша компанія стала розробником додатка «Лазар» на благодійній основі, у співпраці з обласним педліцеєм, хором Бортнянського та радіо SVOBODA.FM. Він лежить на нашому сервері, його розробка належить нам. Можливо, нас так важко знайти, якщо нас не попередили, – прокоментував керівник компанії.

Директор радіо SVOBODA.FM Олег Головатенко каже, що все в додатку дійсно робилося на волонтерських засадах. Пізніше проект спробували подати на Бюджет участі, і SVOBODA.FM разом із хором ім. Бортнянського зняли для цього ролик. На тому все припинилося, і почалися розмови про те, що це буде офіційний міський додаток. Про дозвіл ніхто не питав.

Лише Катерина Литвин, яка пішла працювати до управління, усно сказала мені про те, що додаток буде від управління й ми матимемо якусь компенсацію, без конкретики про суму. Ніяких розширених консультацій з цього питання не було, хоч я питав. У відповідь – туманна обіцянка, – каже журналіст.

Чернігів у світ

На наповнення інтернет-ресурсів світу відомостями про Чернігів, поширення інформації про місто через ЗМІ та на рекламних площинах на три наступні роки заклали 800 тисяч.

Які інтернет-ресурси світу збирається наповнити управління?

– Зараз мова йде про те, що Чернігів буде в ЮНЕСКО. А ЮНЕСКО – це світ. Також ми підписуємо договір з українським ресурсом Тravel.ua й щомісяця платитимемо йому за розміщення інформації про Чернігів, – відповіли на це в управлінні.

Щодо того, чи не завелика сума для такої роботи, заступниця начальника управління культури та туризму пояснила: сюди також закладені майбутні проморолики. Просто цього не прописали.

У минулих роках на промо-ролик виділили 80 тисяч гривень, але, як уже раніше коментувала заступниця міського голови Ольга Хоніч, витратили 100 тисяч. Ще й залучали партнерів із міських закладів.

Яких результатів хоче управління?

У Чернігові вже є один ТІЦ, але від облдержадміністрації. Він знаходиться за такою ж адресою, як і майбутній міський, але має інший вхід. Ми запитали, скільки центр обслуговує гостей міста в туристичний сезон. Отримали відповідь: у середньому вісім чоловік на день.

– Гадаємо, якщо ТІЦ обслуговуватиме 15 туристів на день у туристичний сезон, а екскурсоводи центру проводитимуть десь так 10 екскурсій щодня у вихідні, можемо говорити, що нам таки вдалося покращити туристичні показники, – вважають в управлінні культури та туризму.

Безкоштовні анімаційні екскурсії будуть

На організацію та проведення анімаційних тематичних екскурсій у минулій програмі було передбачено 40 тисяч гривень. На сьогодні управління прозвітувало про три: «Чернігів містичний», «Стежками козацької слави Чернігова», «Чернігів інтелігентний». Вони, за словами управління, триватимуть кожної останньої суботи теплого місяця та й далі будуть безкоштовними. У програмі сказано, що цей пункт виконали на 40 відсотків.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#туризм #ТІЦ #додаток #Лазар #Катерина Литвин #Олег Головатенко #Андрій Федоренко
Оголошення
live comments feed...