• Головна
  • Як Чернігів запроваджує електронний квиток
Новини компаній
14:45, 16 травня 2019 р.

Як Чернігів запроваджує електронний квиток

Новини компаній

Для того, аби проїхати у Чернігові у комунальному транспорту дешевше, треба мати транспортну картку. Якщо пасажир має намір розрахуватися безконтактною банківською карткою, то він має сплатити повну вартість проїзду. Це на дає переваг такому виду оплати. Попереду ще впровадження в місті єдиної системи оплати, за яку інвестор заплатить майже 10 млн грн. А переплатить місто, яке має 7 років повертати борг та надавати прибуток місцевій компанії.

Вквітні 2016 року на сесії міської ради Чернігова був прийнятий проект «Муніципальна картка чернігівця». Спочатку такі іменні електронні пластикові картки видавалися для обліку соціальної допомоги та для отримання дисконту в аптеках та супермаркетах. Згодом планували використовувати муніципальну картку в якості електронного квитка для пільговиків та інших містян. У лютому 2016 року було підписаноМеморандум про співробітництво між Чернігівською міською радою та ПАТ «Державний ощадний банк України». Тож картки містяни отримували саме від цього банку. Вже в жовтні 2016 рокуперші дев’ятеро містян отримали «Муніципальні картки чернігівця».

Коли в Чернігові стали думати над транспортною реформою, то спочатку вирішили врегулювати графік руху комунального транспорту.  Впродовж першого півріччя 2017 року комунальне підприємство «Чернігівське тролейбусне управління» обладнало весь свій рухомий склад GPS-трекерами. Це дозволило уникнути звинувачень щодо нерегулярного руху транспорту.  Вже у червні 2018 року у Чернігові булиприйняті нові правила користування тролейбусами (рішенням виконавчого комітету від 07.06.2018 року № 251 «Про затвердження Правил користування міським електричним транспортом в м. Чернігові»). Цими правилами міська рада ввела в обіг електронний квиток (транспортну картку), за допомогою якої пасажири можуть розрахуватися за проїзд в безготівковому порядку.

iYVEhfdlnStDvjeQoRZC7VgibpHwu49eftg6Kb_MvseYEcxouEZGCKH_hEESSSrHyD5pis8JLXj5FDhcu7wrY9gykpbgaeP_otZ7mt1oyPCDNeK-AngFkC2mclM6V7bjeMM8LzCf

У вересні був оголошений конкурс на оператора з запровадження автоматизованої системи оплати проїзду. З двох учасників конкурсу: консорціуму «АСТЕК» і місцевою компанією «Чернігівська транспортна компанія» обрали останню. За умовами конкурсу переможець повинен взяти на себе всі фінансові зобов’язання та запровадити систему безготівкового проїзду до кінця 2018 року. Але тільки в грудні минулого року між КП «Чернігівське тролейбусне управління» та транспортною компанією був підписаний договір.

Заумовами договору, розмір інвестицій складе 9 млн 954 тис. 460 грн. При цьому інвестор отримує винагороду - 7% від прийнятих платежів за перевезення впродовж 7 років. За інформацією ЗМІ, інвестор має відношення довстановлення нових скляних зупинок громадського транспорту в Чернігові, на що з міського бюджету були виділені мільйони гривень.

Містян заманюють знижками на проїзд

Всередині січня 2019 року до впровадження безготівкової оплати проїзду долучилася компанія VISA. Вона надала мобільні термінали для комунальних тролейбусів та автобусів, за допомогою яких можна розрахуватися банківською карткою. Безготівкова оплата проїзду можлива через мобільні валідатори в79 тролейбусах та 7 автобусах. Така картка повинна бути  з чіпом для безконтактної оплати за технологією PayPass. Але слід зауважити, що в такий спосіб можна оплатити поїздку тільки за повним тарифом. Для пільгової оплати потрібно мати спеціальну транспортну картку, яку можна придбати в кіосках «Чернігівпреса» або в КП «Чернігівське тролейбусне управління» («ЧТУ»). Крім цього, в місті діютьелектронні проїзні. Вони існують у трьох варіантах:  громадський, студентський та учнівський. Після першої активації такий проїзний буде дійсний впродовж місяця.

MS9lul7HMxzNJun_p-bJ1Tt_TW8hFzvnO14vh_GkV8PSd5-FGgRujunXQNGhIY5pfGWvIUG8D6KVOWyFC7PI2OaVe-uNvWNQnh7jWET14c3KGqRN08cp-RlT4J0g3PYGB9DZXqBS

Таким чином міська рада заохочує містян розраховуватися не готівкою, а транспортною карткою. Саме через знижку містяни стали частіше купувати транспортні картки. Наприкінці січня цього року,за словами директора «Чернігівської транспортної компанії» Артема Тарасенко, було продано 11 тис. транспортних карток.

В маршрутках пільговики можуть скористатися транспортною карткою не раніше 2020 року. «Відповідно до прийнятої в місті Програми компенсації з міського бюджету за пільгові перевезення, з 2020 року компенсація для перевізника буде можливою тільки при наявності автоматизованої оплати проїзду. Тобто на запровадження електронного квитка приватними перевізниками ще є рік. ЧТУ здійснює в Чернігові приблизно 60% пасажирських перевезень громадським транспортом, а приватні перевізники - решту 40%», - сказав керівник Управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку Чернігівської міської ради Олександр Рижий.

fz-dCJEE3KVWI5IMhCD52MyYN76pq1dLtxTBSJ1nO93cnfpZ-LTye1X6C8U1oIZgDot4qB743Z2k7y8MQOPyEN3R-v7IuekwyPqdUA7xqs5NJquuaxlMxwLSBZofwqiv6_MgeI4m

При цьому, стаціонарні валідатори можуть з’явитися в місті не раніше середини 2019 року, тому що місто стоїть в черзі на отримання чеського обладнання. Але можна було б не чекати так довго. Справа в тому, що ще у березні 2017 року ЧТУ спільно з ПриватБанком запустили оплату проїзду через QR-код. В середньому, в місяць проходить до 2000 операцій по оплаті проїзду у такий спосіб. З міського бюджету на це не довелося витрачати нічого, і наклеювання стікерів не зайняло багато часу. Саме за такою схемою працює зараз Дніпро. Там теж є оплата за QR-кодами у тролейбусах. Крім цього, в вагонах трамвая №1 в Дніпрі працюють 192 валідатора від банка - по 3 на кожен вагон. Завдяки цьому проїзд можна оплатити не тільки будь-якою банківською карткою, а й через смартфон та годинник, тобто безконтактно.

Ke1nQz9y3Z68pUr0glwY3ifpwDddZqXFIEh7mR07yjl6Wk5u3isYIpkiEmSJiQlR6Xfu5BIq4NJXArYL5VGu6yjroosiBm3mwyNgEqRk1M241uxIbBnPXL3VTVOEyUs00_Y7t18l

Термінали встановлюються стаціонарно - на поручень або при вході поруч з водієм і завдяки цьому транспорт працює без кондуктора. У той же час Visa і «Ощадбанк» своє «транспортне рішення» впроваджують у вигляді терміналу в руках у кондуктора. А це не дозволяє скоротити штат кондукторів і заощадити на зарплатні.

Інна Фоміченко

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оголошення
live comments feed...