
08:34, 30 червня 2020 р.
Професії Чернігова: історія про одного з перших кур'єрів міста з "жовтим рюкзаком"

Історія про хлопця, який став у Чернігові одним із перших кур’єрів, що доставляють їжу в славнозвісних жовтих рюкзаках. Про зарплату кур’єра, роботу в дощ і сніг, карантин, поєднання навчання в університеті з доставкою їжі, знайомства з політиками і спортсменами та багато чого іншого – у сьогоднішньому інтерв’ю.
– Як довго ти працюєш кур’єром і чим займався до цього?
– У кур’єри пішов одразу, як тільки служба доставки Glovo з’явилась у Чернігові, десь на початку вересня минулого року. Перед цим ніде не працював – шукав себе, як то кажуть, та навчався. Спочатку я вивчився на кухаря, а потім вступив до Інституту історії в складі тоді ще педуніверситету. Зараз я, по суті, закінчую навчання і паралельно працюю кур’єром.
– Звідки дізнався про можливість стати одним із перших чернігівських «гловерів»?
– Цю можливість я сам шукав з перших днів, коли така доставка почала працювати в Києві. Одразу для себе зрозумів, що хочу займатись цим у Чернігові, тому моніторив інформацію. Десь через рік компанія все ж таки запустила роботу в нашому місті, і я став одним із перших кур’єрів із жовтим рюкзаком.
"Робота кур’єра – не для кожного, як і професія офіціанта.
Цим потрібно жити!"
– Що тебе зацікавило в роботі кур’єра?
– Коли ти кур’єр, то це – вільний графік, відсутність контролю (лише в окремих випадках) та просто їзда на велосипеді. Я ж і до цього був заядлим велолюбителем, тому така «робота в кайф» мені дуже подобалась. Як почав працювати, то, звісно, були певні проблеми, але тільки з мобільним додатком, яким ми користуємося. Він постійно оновлюється та вдосконалюється, але на початковому етапі було багато недоліків.
Зараз я і сам вдосконалююсь. Ось пересів на електросамокат, на якому набагато зручніше доставляти замовлення, та й крутити педалі не потрібно. Але якщо погода псується та йде дощ, то я пересідаю на велосипед.
Дощ = додатковий заробіток
– Наскільки важко виїжджати на замовлення в дощ або навіть сніг?
– Коли несприятлива погода, головне – правильно вдягнутись, аби не промокнути. Я та багато моїх колег уже придбали собі професійний спортивний одяг, який не промокає, тому ми не хвилюємось. У сніг дуже важко пересуватись по місту, особливо коли він мокрий та налипає на тебе.
Проте у поганій погоді є і свої плюси. Коли ми працюємо в дощ або сніг, то заробляємо майже подвійну оплату. Хтось полюбляє виїжджати в дощ та отримувати більше, а комусь це приносить дискомфорт. У мене все залежить від настрою: можу захотіти поїхати в дощ, а можу й ні. Буває і таке, що ти вже їдеш під дощем, а додаткову оплату ще не ввімкнули, типу в додатку показує, що в Чернігові сонячно. Але такі курйози трапляються вкрай рідко.
– На доставці у Чернігові можна заробити адекватні гроші, наприклад понад середню заробітну плату по області?
– Звичайно, це можливо. Не 20 тис. грн на місяць, але 12–15 тис. грн точно можна. У Києві люди взагалі можуть заробляти й по 30 тис. грн, хоча рельєф там більш важкий, а кілометраж суттєвіший. Взагалі заробіток кур’єра непостійний. Вихідні завжди прибуткові, але буває, що й у понеділок непогано заробиш. На карантині в рази збільшився попит на «Макдоналдс», адже сам він закрився для прийому відвідувачів, і щось там придбати можна було або через доставку, або на «МакДрайві».
– У карантин багато ресторанів і кафе перейшли в режим «на винос». У зв’язку з цим твій заробіток виріс?
– До кінця березня в нас була погодинна оплата праці. Ми отримували 45 грн за годину роботи. Тобто за те, що ти просто в системі та можеш приймати замовлення. У той же час якщо із замовлень заробив більше ніж 45 грн на годину, то отримував ці додаткові кошти.
Зараз же ми отримуємо кошти за кожне замовлення окремо. Якщо взяти середню ціну доставки в нашій компанії, то це 30 грн, але кур’єри з кожного замовлення заробляють ще більше. Та сума, яку ми отримуємо із замовлення, складається зі ставки та кілометражу, а вже після цього сума множиться на коефіцієнт залежно від години дня. Ось і виходить, що в середньому ми отримуємо 35–40 грн за замовлення, але в мене, бувало, і під 90 грн виходило.
– Трапляються цікаві знайомства під час роботи в доставці?
– «Нагодував» я багатьох чернігівців (сміється). Запам’яталось, привозив їжу нашим депутатам, а також футболістам чернігівської «Десни», які, до речі, можуть щось замовити й з «Макдоналдсу».
Однак є люди, які до кур’єрів ставляться як до сміття, незважаючи на те, що в мене може бути зарплата більша, ніж у них. І з тими ж чайовими у Чернігові проблема. У столиці в людей є розуміння «дати на чай» кур’єру, а в нас не те що менше дають чайових – їх взагалі майже не буває. А якщо й дають, то частіше прості люди робітничих професій, а не багатії.
"Як то кажуть, ми те, що ми їмо, а кур’єри бачать, що ви їсте."
– Назви топ-3 закладів Чернігова, з яких ти найбільше доставив замовлень.
– «Макдоналдс» тут поза конкуренцією, далі йде «Da!Bro», ну і ще ціла низка суші-студій, з яких обрати якогось лідера важко. Також непогано почали замовляти з «Хінкальної».
– Як оцінюється робота кур’єра?
– У нас є певний рейтинг, в якому кожен може отримати до 100 балів. Ця оцінка залежить від того, сподобалась доставка клієнту чи ні. Адже людина після отримання свого замовлення має відреагувати лайком або дизлайком. Якщо йому щось не сподобалось, то він це може передати в службу підтримки, яка потім може зняти за це бали в кур’єра. Також рахується швидкість доставки кожного замовлення й оцінка твоєї роботи закладами-партнерами, в яких ти забираєш замовлення.
Цей рейтинг перш за все впливає на те, як швидко кожен з нас зможе взяти собі робочі години на тиждень. Якщо в тебе умовно 100 балів, то тобі одному з перших нададуть можливість взяти певну кількість годин для роботи.
Кур’єри – це не банкомати
– Були смішні або курйозні випадки на роботі?
– Звичайно. Смішні або прикрі ситуації трапляються з усіма. Був момент, коли людина отримала замовлення і вперто та мовчки чекала на решту в 10 копійок. А ти ж кур’єр, ти не банкомат, у тебе не завжди може бути решта, тим більше така дрібна. Потім такі люди ще можуть і в службу підтримки написати, що їм недодали стільки-то копійок. Інша ситуація була майже об 23-й годині, коли я привіз чергове замовлення вже «веселій» компанії. Віддав, а вони дають 500 грн та просять привезти їм горілки та суші, а решту залишити собі. А від курйозів у вигляді розлитої по всьому рюкзаку коли взагалі ніхто не застрахований.
– А що ви робите, коли замовлення не вдалось доставити неушкодженим?
– У таких ситуаціях ми не платимо за зіпсовану продукцію. Віддаємо вцілілу частину, а вже за зіпсовану служба компенсує кошти клієнту. Якщо їжа в більш-менш нормальному, але вже нетоварному вигляді, то ми, аби її не викидати, відвозимо до Чернігівського центру безпритульних на вулиці Святомиколаївській. Така певна соціальна функція в нашій компанії з’явилась взимку цього року.
– Скільки таких кур’єрів у Чернігові?
– У доставці завжди висока плинність кадрів, але загальна кількість кур’єрів наближається до ста. Кур’єрами влаштовуються різні люди: від відеомонтажерів до колишніх поліцейських. А ось хто і скільки з них працює – це вже інше питання. Багато хто не згоден з певними питаннями, але такі гроші, які ти можеш заробити на доставці у Чернігові, мене цілком влаштовують.
У нас є свій чат, і там ми обговорюємо все: від того, хто як проводить вихідні, і аж до політики. Ще ми ділимося між собою номерами «поганих» клієнтів – тих самих, які ставляться до нас як до сміття. Тому ми, коли відвозимо замовлення, уже знаємо, чого очікувати від того чи іншого клієнта.
– Твій найбільший заробіток за день?
– Максимально я зміг заробити за один робочий день 1600 грн. Це було восени минулого року. Тобто я тільки-но влаштувався кур’єром і незабаром встановив свій особистий рекорд. Дехто може наїздити за тиждень на мінімальну зарплату в Україні. Я за день можу встигнути доставити приблизно 15-20 замовлень.
Але завжди треба враховувати кошти, які йдуть на ремонт твого транспорту, на екіпірування тощо. Брендовану сумку треба придбати за 900 грн, які в тебе будуть вираховуватись із заробітку протягом першого місяця роботи. А коли ти раптом вирішиш завершити з кур’єрством, її можна залишити собі або здати та отримати компенсацію 70 відсотків.
– Бути чернігівським кур’єром зручно? Чи комфортно їздити містом?
– У цілому по Чернігову можна їздити без проблем, але недоліки є. Зокрема, машини, що припарковані на велодоріжках, адже ці ділянки тротуару по закону є просто тротуаром, і все. Поліція нічого не може зробити, бо в законній площині це ніякі не велодоріжки. Та й взагалі, велосипедисти завжди крайні, бо на дорозі ми заважаємо автомобілям, а на тротуарі – пішоходам. Навіть якщо ти будеш пересуватись тими велодоріжками, то раптом можеш приїхати в тупик, бо далі велодоріжку ще не проклали.
– Кур’єр на доставці – це пік твоїх бажань?
– Звичайно, що ні. Мені подобається ця робота, але як тільки закінчу навчання, почну думати про щось глобальніше. Але я завжди зможу повернутись та взяти кілька замовлень, від доставки яких буду кайфувати.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
16:12
Вчора
Спецтема
Оголошення
11:19, 28 березня
3
01:15, 19 березня
09:46, 21 березня
250
10:55, 22 березня
18
10:00, 21 березня
18
live comments feed...