• Головна
  • «Батьки не мають ставати вчителями» – психологиня з Чернігова про дистанційну освіту
10:25, 2 липня 2020 р.

«Батьки не мають ставати вчителями» – психологиня з Чернігова про дистанційну освіту

«Батьки не мають ставати вчителями» – психологиня з Чернігова про дистанційну освіту

Наприкінці червня тодішня виконуюча обов’язки міністра освіти і науки Любомира Мандзій заявила, що наразі урядовці не мають відповіді на питання «чи підуть 1 вересня діти до школи». Все буде залежати від епідемічної ситуації на той час.

Разом з тим днями голова комітету Верховної ради з питань освіти Сергій Бабак в інтерв’ю Радіо Свобода заявив, що Україна не готова до дистанційного навчання, на яке вимушено довелося перейти через коронавірус.

Звісно, батьки школярів, які також незадоволені попередніми місяцями карантину, негативно сприймають ймовірне продовження дистанційного навчання. Втім, часто така реакція – наслідок нерозуміння своєї ролі в процесі.

Тож, як краще діяти батькам в таких незвичних для них умовах? Психологиня Світлана Ющенко переконана: головне, не намагатися перебрати на себе функції вчителя:

– Найперше що хочеться сказати: батьки не мають ставати вчителями. Не треба влазити в цю шкуру. Тобто батьки мають лишатися батьками для дітей. Їм треба налагодити зв’язок в сім’ї.

Найголовніше – це збереження здоров’я і нормального клімату в родині. Вдасться щось у навчанні чи не вдасться – не варто засмучуватися. Тому що якщо якась у вас буде прогалина у знаннях її можна легко надолужити. А якщо, наприклад, зламати психологічно дитину, то виправити це буде складно.

На її думку, основна функція батьків це в першу чергу не контроль, як більшість вважають, а організація навчального процесу.

Оскільки при дистанційному навчанні дитині важко зрозуміти що саме потрібно робити, батьки можуть допомогти. Для цього потрібно спілкуватися з вчителями і уміти правильно розставляти пріоритети.

– Наприклад, прості завдання варто було б розподіляти: оце важливо, а оце і важливо, і терміново. Тобто спочатку робимо важливе-термінове, а потім те що просто важливе. А те що взагалі можна відкласти – відкладати, – радить фахівець.

– Зазвичай, коли присилають домашні завдання там зазначається дедлайн. До котрої можна зробити, по часу. І от потрібно допомогти саме дітям зорієнтуватися що потрібно в цю хвилину зробити, саме в цей день і зараз. І тоді дитина буде спокійна, врівноважена.

Ось ще кілька важливих моментів для організації успішного процесу навчання вдома:

• зважати на емоції дитини, на те, що саме вона переживає зараз;

• звернутися до фаховою допомогою до спеціаліста (репетитора чи класного вчителя) у разі, якщо дитина каже, що не розуміє матеріал;

• підтримувати мотивацію, бажання вчитися.

Крім того, каже Світлана Ющенко, треба приділяти увагу не тільки навчанню.

– Дитина має розуміти, що її сенс не тільки днями сидіти перед монітором, що треба й розвантажуватися. Тобто добре було б організувати якесь якісне дозвілля. І сказати, наприклад, «якщо ти зараз гарно повчиш уроки, то ми з тобою можемо разом зіграти в якусь гру чи провести час так, як ти хочеш».

Нагадаємо, школи в Україні через запроваджений карантин закрилися в березні і до кінця навчального року звичний навчальний процес так і не відновився. Школярі отримували знання в рамках системи дистанційної освіти, а випускні та останні дзвоники відбувалися у відеорежимі.

***

Здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Світлана Ющенко #дистанційна освіта #поради
Оголошення
live comments feed...