
16:30, 6 липня 2020 р.
Дистанційна освіта: для початкових класів – графік, для підлітків – сон. Поради психологині з Чернігова

Новий підхід до освітнього процесу підійшов не всім. Адже навчання на відстані – не просто переміни, а досі незнане явище для абсолютної більшості батьків, учителів та школярів. А незнайоме – це завжди стрес.
Враховуючи, що з 1 вересня дистанційна освіта може повернутися в нашу реальність, добре було би зустріти її вже більш підготовленими. Ми запитали у психологині Світлани Ющенко про те, як краще організувати процес для дітей різних вікових категорій. Адже підлітки нерідко не хочуть навчатися і в звичних умовах, а першачкам важко зосередитися без контролю вчителя.
На думку фахівця, на карантині школярі так чи інакше продовжували навчання, проте у всіх виникали питання і певні тривоги.
– На початку дистанційного навчання школярі зіштовхнулися зі страхом, тривогою, бо більшість не розуміли, а як це буде відбуватися. Те саме відбувалося з викладачами, це саме відбувалося з батьками, у яких перше питання, яке поставало: а що ж буде? – каже Світлана Ющенко.
– Якщо взяти, наприклад, вищі навчальні заклади, то у більшості з них все ж таки система дистанційного навчання була розроблена завчасно і у деяких навіть випробувана. Що стосується школи, на жаль, в школі такого досвіду не було і звісно ж школярам було важче в цьому плані.
Тут багато залежало від вчителя. Наприклад, у класі, де навчається донька психологині, класний керівник організувала певний контроль за тим, як підлітки вмикаються в освітній процес. Вчителька за півгодини до проведення контрольнихробила перекличку в групі у вайбері, в процесі якої діти мали підтвердити, що вони – на онлайн-зв’язку. Якщо цього не відбувалося, то вона телефонувала батькам, аби вони сприяли включенню дитини в процес.
– Звісно, молодшим школярам важче. Їм важко бо класно-урочна система сприяє згуртуванню, розрахуванню навантаження, а от самостійно підготуватися їм важко. Тому тут велика роль батьків, – пояснює Світлана Ющенко.
– Підлітки… бажано враховувати їх вікову особливість – вони сонливі. Їм не хочеться навчатися але вони чітко вміють себе стимулювати… І отут треба зважати на це.
– Для молодших школярів все ж краще жити в графіку і основне навантаження переносити на першу половину дня. А от підліткам треба поступитися. У них основна проблема – перебудова організму і вони дійсно потребують, для того щоб включитися в діяльність, гарного відпочинку. Варто підлаштовуватися під них і більшості з них навчання бажано було б починати після дев’ятої години. Так вони краще сприймають і засвоюють матеріал, – резюмує спеціаліст.
***
Здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Спецтема
Оголошення
00:00, 20 березня
00:00, 18 березня
00:00, 20 березня
14:57, 18 березня
15:17, 18 березня
live comments feed...