Новини компаній
10:23, 30 вересня 2022 р.
Як підібрати та використовувати оправку диска зчеплення
Новини компаній
Вибір пристрою необхідно робити, виходячи з його майбутнього застосування, частоти використання та особливостей транспортного засобу. Якщо ремонтувати доведеться один автомобіль, то найкращим рішенням стане спеціальна оправка - вона максимально точно відповідає деталям зчеплення за розмірами, проста у застосуванні та надійна (оскільки це одна сталева або пластикова деталь). Якщо ви працівник СТО, та вам потрібно підібрати запчастини по він коду, то це можна зробити на сайті altstar.ua.
Для роботи з різними автомобілями має сенс звернутися до універсальних насадок – один комплект дозволяє центрувати диски зчеплення як на легкових, так і на вантажних автомобілях, а іноді на тракторах та іншій техніку. При цьому потрібно враховувати, що цангові оправки не потребують опорного підшипника або центральної втулки в маховику, а пристосування зі змінними адаптерами і розтискні - без втулки або підшипника використовуватися не можуть.
Застосовувати оправки необхідно відповідно до інструкцій з ремонту та обслуговування транспортних засобів. При дотриманні всіх рекомендацій ремонт зчеплення буде виконаний якісно та швидко.
Типи, конструкція та особливості оправок диска зчеплення
У ролі найпростішої оправки для правильного складання зчеплення може виступати відрізок первинного валу КП. Однак такий варіант доступний далеко не завжди, і він не відрізняється зручністю, тому найширше застосування знаходять спеціально виготовлені оправки. Дані пристрої можна розділити на дві великі групи за призначенням:
- Спеціальні – для певних автомобілів або моделей зчеплень;
- Універсальні – для різних автомобілів.
- Центруючі оправки різних типів мають свої конструктивні особливості та принцип роботи.
Спеціальні оправки дисків зчеплення
Виправлення даного типу зазвичай виконуються у вигляді сталевого стрижня змінного профілю, який можна розділити на три ділянки:
- Кінцева ділянка з діаметром, що відповідає діаметру розташованої в маховику центральної втулки або опорного підшипника первинного валу КП;
- Центральна робоча частина з діаметром, що відповідає діаметру шліцевого отвору маточини веденого диска;
- Рукоятка для утримання інструменту у процесі роботи.
Загалом спеціальна оправка імітує кінцеву частину первинного валу КП, проте вона легша і зручніша в роботі. Зазвичай центральна робоча частина оправлення виконується гладкою, але можна зустріти пристосування зі шліцевою робочою частиною. На рукоятку може наноситися насічка або інше рифлення, що перешкоджає зісковзування руки.
Така оправка кінцевою ділянкою встановлюється в центральну втулку або підшипник в маховику, а на її робочу частину надягається ведений диск - таким чином деталі вишиковуються вздовж загальної осі. Після монтажу кошика зчеплення виправлення виймається, а його місце займає первинний вал КП.
Спеціальні оправки можуть мати різний функціонал:
- Тільки центрування веденого диска зчеплення;
- З додатковим функціоналом — для установки олійних ковпачків клапанів двигуна.
Найбільше поширені звичайні оправки, а пристосування для центрування дисків та встановлення олійних ковпачків широко використовуються для ремонту та обслуговування вітчизняних автомобілів ВАЗ «Класика» та деяких інших. Такі оправки мають додатковий елемент - поздовжній канал у торці, який відповідає формі ковпачка, за допомогою якого здійснюється монтаж ковпачків на стрижень клапанів.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Спецтема
Оголошення
11:20, 30 жовтня
12:28, 6 листопада
11:20, 30 жовтня
10:58, 31 жовтня
live comments feed...