• Головна
  • Латвійські автобуси у Чернігові: за якими маршрутами їздять, які недоліки і переваги
13:33, 24 лютого

Латвійські автобуси у Чернігові: за якими маршрутами їздять, які недоліки і переваги

Латвійські автобуси у Чернігові: за якими маршрутами їздять, які недоліки і переваги

Черніговом вже курсують автобуси, які в грудні 2023 року місто отримало від Латвії як гуманітарну допомогу. Транспорт поставили на баланс КП «Чернігівського тролейбусного управління», і вже в поточному році випустили у місто. Наскільки якісні ці автобуси, та чи всі 10 одиниць виходить на маршрути, дізнавалися наші журналісти.

Чернігівці неодноразово зустрічали у місті нові автобуси, на яких вказано, що це допомога від латвійського міста Риги. Побачити їх можна лише на маршруті №10. Це єдиний автобусний маршрут, на який виходить транспорт «Чернігівського тролейбусного управління». Начальник КП «ЧТУ» Руслан Ємець розповідає:

Руслан Ємець

Руслан Ємець

- На сьогодні 4 автобуси «Solaris» із Риги працюють на маршруті №10. Решта 6 автобусів зареєстровані, але ми їх нікуди не ставимо. По-перше, немає ще рішення, куди їх ставити. По-друге, будь яка експлуатація вимагає фінансування. Враховуючи дуже обмежене фінансування цього року, взагалі не плануємо вводити більше ніж 4 автобуси на маршрут. Нам хоча б протягом цього року витримували загальну експлуатацію автобусів, тому що збільшується мінімальна заробітна плата, вартість електроенергії, та інші основні видатки підприємства».

Також комунальне підприємство не може випустити на маршрут більшу кількість автобусів через брак водіїв. Наразі є вільні вакансії, тож КП «Чернігівське тролейбусне управління» у пошуках працівників.

Наразі на маршруті №10 працює 10 одиниць транспорту: 6 тролейбусів і 4 автобуси. Така кількість машин і раніше виходила в місто на цей маршрут, але серед чотирьох автобусів було дві «гармошки». Чернігівці, які часто користуються цим рейсом, помітили, що ці автобуси-«гармошки» кудись зникли.

- Обидва автобуси зараз у ремонті. Для одного шукаємо радіатор охолодження, він потік, і немає можливості працювати. В іншої «гармошки» проблема з газовим обладнанням. Ми намагаємося щось зробити, і плануємо випустити курсувати гармошки, хоча б одну одиницю, бо в ранкові години пік вона все таки робить свою справу. У січні, поки ми не застрахували латвійські автобуси, ми не могли витримувати випуск, який у нас запланований, саме з технічних питань. Автобуси з Латвії нам трохи допомогли це вирішити», – пояснює Руслан Ємець.

Головний плюс автобусів із Риги – низька підлога. Цей фактор є надзвичайно важливим для міського транспорту. На відміну від українських автозаводів, європейські виготовляють міський транспорт, який максимально адаптований для людей з обмеженими можливостями.

- Враховуючи, що такі моделі дорогі для приватних перевізників, вони купують моделі менші за габаритами, які мають майданчик для людей з обмеженими можливостями, щоб виконати норми міських перевезень, – говорить начальник КП «ЧТУ». – Вони відповідають вимогам, але по зручності це зовсім не ті автобуси, які нам передали з Риги, і зовсім не ті нові тролейбуси, які ми купуємо.У Чернігові автобусів, де на 100% низька підлога, окрім наших, лише 3 одиниці працює. У нас є близько 15 автобусів приватних перевізників, вони працюють на двох маршрутах, і там наполовину низька підлога.

Автобуси від Латвії зручні, а за габаритами подібні до тролейбусів, проте є в них один серйозний мінус – вік. Цьому транспорту уже 20 років, він був у експлуатації і має близько 1,5 млн пробігу. Руслан Ємець зазначає:

- Машина хороша, «Solaris» дуже серйозний виробник автобусів, тролейбусів у Європі, він на ряду з великими виробниками. Але транспорту вже 20 років. Експлуатація таких машин виходить значно дорожче, ніж експлуатація нових. Ми їх не купували, нам подарували, ми вдячні за це, проте експлуатація, і можливі поломки – це досить серйозні кошти.

Місто вдячне іноземним партнерам за нові автобуси. Завдяки їм, вдалося замінити автобуси-«гармошки», які наразі знаходяться на ремонті. Латвійський транспорт доволі зручний для містян, і повністю відповідає європейським вимогам. Проте, ці машини мають великий мінус – вік. Але будемо сподіватися, що автобуси з Риги ще довго прослужать чернігівцям.

Валентина Гавриленко
Чернігівська Медіа Група

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Чернігів #транспорт #автобус #Латвія #маршрут №10 #ЧТУ
Оголошення
live comments feed...