• Головна
  • Бензин і дизель — менше, газ — більше: як зростають ціни на пальне в Чернігові та що буде далі
13:00, 16 вересня

Бензин і дизель — менше, газ — більше: як зростають ціни на пальне в Чернігові та що буде далі

Бензин і дизель — менше, газ — більше: як зростають ціни на пальне в Чернігові та що буде далі

1 вересня Президент Володимир Зеленський  підписав закон про підвищення акцизного податку на пальне. Поступово, до 2028 року, він має зрівнятися з рівнем, встановленим у Євросоюзі, де акциз на бензин зафіксовано на рівні 359 євро за тисячу літрів, на дизельне пальне 330 євро, на скраплений газ 250 євро. Перший етап підвищення вже стартував. Відтепер ставка акцизу на бензин зросла з 215,5 євро до 242,6 євро за тисячу літрів, на дизпаливо з 139,5 євро до 177,6 євро, на скраплений автомобільний газ з 52 до 148 євро. Наступний етап підвищення запланований на 1 січня 2025 року.

У коментарі журналістам Чернігівської Медіа Групи голова комітету Верховної ради з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетьманцев повідомив, що у такий спосіб щомісяця планують додатково поповнювати держбюджет на 2,7 мільярдів гривень. Їх обіцяють спрямувати на ЗСУ.

Як зміняться цифри на табло АЗС? Чи вдарять нові ціни по кишенях автовласників? Чи зросте вартість проїзду в громадському транспорті Чернігова? Всі відповіді читайте у нашому матеріалі.


Чи змінить підвищення акцизу ціни на заправках? 

Чернігівська Медіа Група проінспектувала автозаправки Чернігова, аби зрозуміти як змінилися ціни на пальне з початком повномасштабної війни. 

Згідно даних Держстату, за літр А-95 на початку 2022 року правили близько 34 гривень. Нині ж його вартість на АЗС OKKO і WOG у Чернігові сягнула майже 60-ти. Зекономити пропонують УКРНАФТА і БРСМ. Там літр А-95 вартує 55,49 та 53,29 гривень відповідно.

На рівні 32 гривень за літр на початку 2022 року продавали дизельне пальне. Сьогодні на табло АЗС OKKO і WOG у Чернігові, навпроти ДП Євро, світиться 55,99. Суттєво дешевше можна заправитись дизельним пальним на БРСМ 48,29 гривень за літр. Або ж заїхати на УКРНАФТУ. Там його ціна сягає 53 гривень.

З майже 19 до 32 гривень за літр здорожчав скраплений газ. Та на деяких АЗС міста ще можна заправитись за ціною, що не сягає і 30 гривень за літр.

Через збільшені податки на нафтопродукти нові цінники на пальне можуть наздогнати автовласників вже цієї осені. Про це говоримо з директором спеціальних проєктів у Науково-технічному центрі «Психея» та фахівцем у питаннях енергетики Геннадієм Рябцевим.

«Такі зміни можуть сприяти зростанню цін на бензин та дизель на 2 гривні 50 копійок та на скраплений газ на 5,30. Це розрахункові величини. Але на кінцеву ціну впливає також курс валют та вартість нафтопродуктів на кордоні. Якщо вони будуть сталими варто очікувати такого зростання, про яке я сказав вище».


За його словами, якби не новий закон ціни на пальне, ймовірно б, знизилися. Адже вартість нафти на світовому ринку падає. 

Опитані Чернігівською Медіа Групою, місцеві водії та водійки зізнаються, що тенденція завищення цін їх обурює, однак запевняють: менше від того їздити не стануть.

«Кожен приїзд на АЗС обходиться мені близько 2500 гривень. Якщо ціни на пальне зростуть доведеться переглянути інші витрати. Платити більше нікому не подобається, але ж на повітрям машину не заправиш»,розраховуючись на касі, ділиться Олександр.

«Я б залюбки пересіла на велосипед чи електросамокат, бо це набагато дешевше. Але вже такі холодні ранки, що зекономлю на бензині, а витрачу на ліки», посміхається Ірина.

«Ви знаєте, набридли вже ці підвищення цін. Але, раз кажете, що це піде на армію вибору нема. У мене син служить, треба допомагати», — вчасно опановує емоції Микола Олексійович.


Тим часом директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн не погоджується з твердженням, що заправляти автівки стане дорожче.

«Якщо ми говоримо про бензин та дизель взагалі не очікуємо жодних коливань у ціні. Так, акциз підвищився, але ж паралельно впала світова ціна на нафту. Один фактор компенсував інший. Крім того, трейдери завезли дуже велику кількість пального до підняття акцизу. Тобто, запаси дуже гарні».


А як щодо скрапленого газу?


Кінцеву вартість бензину та дизелю фахівцям спрогнозувати важко, але у тому, що власникам транспорту на скрапленому газі таки доведеться збільшити витрати не сумніваються.

«Ціна на скраплений газ буде зростати. Податок зріс на 5 гривень 20 копійок. В серпні цінник вже додав майже гривню. І зараз кожного дня теж росте. У нас немає великих запасів. Тому, очікуємо, що вже невдовзі ціна на газ буде десь 33 гривні за літр, в середньому», впевнений директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.


При цьому додає, що,  у порівнянні з бензином скраплений газ все одно не втрачає економічно вигідніших позицій для водіїв. 

Чому ж його вартість зростає пришвидшеними темпами пояснює директор спеціальних проєктів у Науково-технічному центрі «Психея» та фахівець у питаннях енергетики Геннадій Рябцев.

«Пропонування скрапленого газу зменшується. Польща переорієнтовується на постачання скрапленого нафтогазу до внутрішнього ринку. Та все одно це надто велике підвищення акцизу на нього. Але воно було пролобійовано роздрібними операторами, яким не вигідно торгувати дешевим скрапленим газом. Ціна бензину куди вища, тож його продавати вигідніше»


Як підвищення акцизу на пальне вплине на інші сфери? А проїзд у громадському транспорті Чернігова теж здорожчає?

Ймовірно, з подорожчання пального зростуть ціни на логістику. А якщо відключення електроенергії продовжуватимуться і підприємства вдаватимуться до послуг генераторів собівартість продукції зросте. Та член «Економічного дискусійного клубу» Олег Пендзин певен, що цих змін гаманці споживачів не відчують.

«Є ціна товару. Згідно закону, торговельні мережі максимум можуть додати  до ціни закупки 10%. До цієї торговельної надбавки входять: оренда приміщень, зарплата працівникам, комунальні витрати, обслуговування транспорту і невеликий сегмент витрати на пальне. Це будуть соті в ціні товару, ми їх навіть не помітимо. Тому, не варто страшити людей, що буде дорожче везти товар зі складу в магазин».


Керівник Чернігівського управління транспорту, транспортної інфраструктури та зв'язку Олександр Рижий
теж містян не лякає. Їздити громадським транспортом поки дорожче не стане.

«Якщо буде суттєве здорожчання пального ціни коригуватимуться. Нині це питання не розглядається і навіть у планах не було».


Нагадаємо, що при розрахунку готівкою вартість поїздки міським автобусом становить 17 гривень. Зекономити дві гривні можна, заплативши банківського карткою. А проїхати тролейбусом ще дешевше 12 гривень за квиток.

Чи здорожчає вартість доставки поштою в установах прогнозувати теж поки не беруться. Тож, ймовірно, наслідки підвищення акцизу на пальне поки що суттєво кишені українців не спустошать.

Марина Дубина

Чернігівська Медіа Група 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#бензин #дизель #газ #АЗС #ціни
Оголошення
live comments feed...