
17:12, 17 серпня 2021 р.
Нова транспортна модель Чернігова: водії маршуток перестануть змагатися за пасажирів
Замість 31 автобусного маршруту – 24, повна відмова від старих маршруток на користь сучасних автобусів великої місткості, а також впровадження єдиного електронного квитка та безготівкову пересадку пасажирів протягом 45 хвилин.
Такий проєкт нової інтерактивної моделі пасажирських перевезень представивкерівник науково-дослідної роботи, доцент НУ «Чернігівська Політехніка» Артем Тарасенко на розширеній нараді у міськраді.
ЧИТАЙТЕ ЩЕ: Проїзд у громадському транспорті Чернігова може подорожчати: на скільки та коли
Так, дослідники пропонують здійснити ряд заходів, які будуть сприяти оптимізації та розвитку міської транспортної системи, зокрема:
- відмовитись від старих маршруток малої місткості на користь нових сучасних автобусів середньої та великої місткості;
- ліквідувати маршрути, які дублюють один одного;
- збільшення транспорту пристосованого для маломобільних груп населення;
- об’єднати розрізнені маршрути в єдину інфраструктурну систему;
- покращення екологічного стану (скорочення пробігу, нові екостандарти);
- змінити транспортні маршрути міста таким чином, щоб забезпечити транспортну доступність для всіх частин Чернігова;
- перейти до європейської моделі оплати транспортної роботи, яка передбачає, що оплата перевізникам здійснюється безпосередньо за фактично виконані рейси, зокрема за кількість кілометрів, які проїхав транспортний засіб, з урахуванням дотримання графіків. Така модель дозволить позбутися перегонів водіїв транспортних засобів, які вони здійснюють з метою наповнення транспортного засобу пасажирами. Тобто, за європейської моделі заробіток водіїв не буде залежати від кількості перевезених пасажирів.
- створити єдиний міський центр планування, контролю та аналітики транспортних перевезень;
- впровадити єдиний електронний квиток на весь громадський транспорт та безготівкову пересадку пасажирів протягом 45 хвилин.
Які основні проблеми виявили:
- застарілість рухомого складу (автобусів віком понад 6 років – 94,7%);
- значна частка автобусів малої пасажиромісткості (70%, у т.ч. 25,4% транспортних засобів з одними дверима);
- невідповідність рухомого складу автобусів для перевезення маломобільних груп населення (лише 3,9%);
- недотримання графіків руху;
- більшість маршрутів значно дублюють одне одного;
- недостатня кількість транспортних засобів на маршрутах у вечірній час;
- низька частка комунального перевізника в перевезенні платних пасажирів (18,8%).
Як зазначив міський голова Владислав Атрошенко, транспортну модель Чернігова однозначно треба змінювати. Але для того, щоб її змінити, потрібні дуже великі кошти.
Наразі вивчається питання щодо придбання транспорту. У нас є місцевий виробник автобусів «Еталон». Тому є велика вірогідність, що автобуси великої місткості місто замовить у нього, зазначив Атрошенко. Також вивчається питання придбання вживаної та нової техніки з європейських країн.
* * *
Приєднуйтесь у Viber та Telegram до спільноти "Чернігівський Фонтан", де тільки найактульніші новини та історії нашого міста.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
12:21, Сьогодні
live comments feed...